شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

شواهد علمي بر تاييد تاثير قارچ گانودرما در درمان ميگرن/09109483228

۹ بازديد

قارچ گانودرما لوسيدوم، مهمترين گونه درماني در ميان قارچ هاي دارويي است. اثرات مسكن و آرامش بخش قارچ گانودرما لوسيدوم، داراي شهرت جهاني است، شايد در زمان باستان، اثرات مثبت قارچ گانودرما محدود به مكتوبات طب سنتي چين بود اما امروزه در بسياري از آزمايشگاه هاي جهان، تحقيقات گسترده اي بر انواع خواص قارچ گانودرما لوسيدوم و تركيبات موجود در آن انجام مي شود.

بعد از تحقيق بر سر خواص ضد توموري قارچ گانودرما، مطالعه اثر مسكني و ضد التهابي اين قارچ بسيار مطرح است. يكي از اهميت هاي قارچ گانودرما، ويژگي تسكين بخش آن به ويژه در رفع سردرد است كه به عنوان يكي از خواص درماني در كتب سنتي به گانودرما لوسيدوم نسبت داده شده است. سردردهاي ميگرني، سردردهاي مزمن، دوره اي و ضربان دار هستند كه افراد بسياري در سراسر دنيا از اين درد، رنج مي برند. آغاز ميگرن، با درد شديد همراه است تا حدي كه تمركز را از بين برده و فعاليت روزمره را مختل مي كند.
قارچ گانودرما لوسيدوم، اميدي براي درمان دردهاي ميگرني

تا كنون درمان هاي زيادي هم توسط داروهاي شيميايي و هم به وسيله داروهاي گياهي، يوگا و مديتيشن، طب سوزني، ورزش، موسيقي درماني و … براي اين درد در نظر گرفته شده است، اما اين درمان ها در برخي افراد اثر دارد و در برخي ديگر اثر ندارد و يا تاثيرات ضعيفي داشته و يا اثر آن بسيار كوتاه است و يا با عوارض جانبي همراه مي باشد. يكي از خواص قارچ گانودرما لوسيدوم كه دانش پزشكي را اميدوار به درمان ميگرن نموده است، خاصيت تسكين دهندگي و ضد التهابي است.
سردردهاي ميگرني
شواهد علمي بر تاييد تاثير قارچ گانودرما در درمان ميگرن

به نظر مي رسد قارچ گانودرما لوسيدوم بدون عوارض جانبي، براي درمان ميگرن موثر باشد. در مطالعه اي كه سال 2012 منتشر شد، شواهد برگرفته از نتايج تحقيق، حاكي از اثر درماني قارچ گانودرما لوسيدوم بر ميگرن بود. در اين مطالعه اثر گانودرما را بر روي تعداد و طول زمان دردهاي ميگرني بررسي كرده و در 93.9 درصد از موارد مورد آزمايش، گانودرما موجب كاهش تعداد و شدت و طول مدت ميگرن شده بود. 83 درصد از اين بيماران ادعا كردند كه هيچ گونه عوارض جانبي پس از مصرف قارچ گانودرما نداشته اند. اين تحقيق به مدت يك ماه بر روي 66 بيمار مبتلا به ميگرن مزمن انجام شده بود.

به نظر مي رسد طبق نتايج اين تحقيق و ادعاهاي كتب طب سنتي چين، تسكين بخشي قارچ گانودرما بر روي سردردهاي ميگرني را بتوان به تركيبات ضد التهابي اين قارچ كه خاصيت آرامش بخش و تعديل كننده سيستم عصبي و رفع تنش هاي مغزي و ذهني دارند، نسبت داد.
ميگرن، مهلك نيست اما ناتوان كننده است

ميگرن، درد ضربان دار در يك يا هر دو طرف سر است كه به طور عود شونده در مواقع مختلف، ايجاد مي گردد و غالبا تحت تاثير خستگي هاي طولاني مدت، تنش هاي رواني، استرس، نور شديد و سر و صداي زياد، تحريك مي شود. افرادي كه دچار ميگرن مزمن هستند بسيار بيشتر و در فواصل زماني كوتاه تر اين حملات دردناك را تجربه مي كنند تا جايي كه حتي به چندين بار در يك روز نيز مي رسد. با وجود اينكه اگر قرار باشد حتي سه تا چهار بار در هفته داروهاي ضد ميگرني مصرف شود، عوارض زيادي در بدن پديد مي آيد، يافتن درمان طبيعي بدون عارضه اهميت دارد.
درمان هاي طبيعي ميگرن

درمان هاي گياهي كه براي درمان ميگرن موثرند شامل نعنا فلفلي، عصاره برگ بيد، زنجبيل، كافئين، سنبل الطيب، تخم گشنيز، مريم گلي، بابونه، گل گاوزبان مي باشد و در كنار اين موارد، نام قارچ گانودرما و قارچ شيتاكه نيز به چشم مي خورد. علاوه بر سردردهاي بسيار شديد، حالت تهوع، استفراغ، مشكلات گفتاري، بي حسي و حس گزگز شدن موضعي، حساسيت به نور و صدا، سرگيجه و احساس كشش در پوست ناحيه پيشاني از جمله علائم ميگرن مي باشند.
عوامل محرك ميگرن

دلايل زيادي براي حملات ميگرن برشمرده مي شود، اعم از:

    تغييرات هورموني مانند آنچه در روزهاي پيش از پريود رخ مي دهد.
    فشارهاي رواني و عاطفي مانند استرس، هيجانات شديد، افسردگي و اضطراب.
    رژيم غذايي مانند مصرف الكل، كافئين، شكلات، پنير، مركبات، خوراكي هاي حاوي مواد افزودني تحت عنوان تيرامين و …

يكي از مهم ترين دلايل ميگرن در خانم ها، نوسانات استروژني است كه در حوالي پريود، در زمان بارداري و يا در دوران يائسگي ايجاد مي شود.

 

ميگرن و قهوه گانودرما

 

http://persiankharid24.ir/product/%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d9%88-%d9%85%db%8c%da%af%d8%b1%d9%86/

بهترین فیلم های علمی تخیلی

1-لبه فردا (Edge of tomorrow) 2014

  • ژانر:  اکشن ، علمی تخیلی ، آمریکا
  • امتیازها: امتیاز imdb 7.9 ، امتیاز گوگل 86 و امتیاز Rotten Tomatoes 91
  • جوایز دریافتی:  برنده جایزه saturn
  • دانلود

سرگرد ویلیام کیج (تام کروز) که قبلا اصلا در میدان جنگ نبوده است، بالاخره توسط یک ژنرال بداخلاق (برندان گلیسون) به یک ماموریت دشوار فرستاده می شود و تلاش می کند تا با نیرو های مسلح علیه یک نژاد بیگانه متخاصم (موسوم به میمیک ها) مبارزه کند.

نتیجه مرگ کیج خواهد بود اما داستان به همین جا ختم نمی شود. او هر صبح جان می گیرد و به سرعت متوجه می ‌شود هر بار که می میرد ، روز قبل برایش تکرار می شود. تنها امید او برای فرار از این چرخه بی پایان، ابرسربازی به نام ریتا وراتاسکی ( امیلی بلانت ) است که دقیقا می داند کیج چه طور می تواند از این ویژگی جدیدش برای کمک به بشریت برای پیروزی در جنگ با فرازمینی ها استفاده کند. بهترین فیلم های علمی تخیلی

این فیلم بر اساس مانگای All You Need Is Kill اثر هیروشی ساکورازاکا ساخته شده است. وقتی کیج همان روز را بار ها و بار ها تجربه می‌ کند، یاد می‌ گیرد که چه طور به یک سرباز واقعی تبدیل شود، با ریتا تمرین می‌ کند، روش حمله بیگانگان را کشف می ‌کند و همیشه با صبر و حوصله نقشه ای کامل برای حمله می کشد. کیج مثل یک قهرمان بازی های ویدیویی که عمری بی نهایت دارند، این شانس را دارد که هر اشتباهی در مسیر می کند را اصلاح کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.