جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سيرسياه همان سيرخام است /09109483228

۹ بازديد

سيرسياه همان سيرخام است با 15برابر خواص بيشتر و كاملا بدون بو با طعمي بسيار خوشمزه. اين سير خواص شگفت انگيزي دارد كه در ادامه بيشتر با خواص آن آشنا مي شويد و مي توانيد اين فراورده سير سفي را از فروشگاه گانوميت با خيال راحت تهيه بفرماييد.
آنچه بايد درباره سيرسياه  دكتربيز بدانيدسيرسياه از تخمير سير سفيد بدست مي آيد. تاثيرات گياه سير تا به امروز بر هيچكس پوشيده نمانده كه تا چه ميزان برسلامت انسان و پيشگيري و درمان بيماري هاي مختلف موثر است، و مصرف روزانه آن بشدت توصيه شده است.اما تا به امروز سير سياه (Black Garlic – بِلَك گارليك) برايمان ناآشنا بوده و شايد كمي تعجب برانگيز باشد كه سيرسياه ديگر چيست ؟آيا همان سيرترشي است؟ چه تفاوتي با سير معمولي سفيد دارد؟ كداميك بهتر است؟ اصلا با هم فرقي هم دارند؟ ميتوانيم خودمان درست كنيم و استفاده كنيم؟ اصلا خواص سيرسياه چيست؟
سير سياه با برند دكتر بيز،داراي گواهينامه هاي معتبر از مراجع ذيصلاح داخلي و حتي بين المللي مي باشد و در حال حاضر جزو محصولات صادراتي اين كمپاني مي باشد.
سير سياه چيست و چگونه بوجود مي آيد؟سيرسياه (Black Garlic) از تخمير سير تازه و خام كه به آن Allium Sativum نيز گفته ميشود، به دست مي آيد. به اين صورت كه سير تازه و خام را به مدت ۳ ماه و توسط دستگاههاي مخصوصي در درجه حرارت بين ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتي گراد و رطوبت بين ۸۰ تا ۹۰ درصد نگه داري ميكنند كه در اين مدت رنگ آن سياه شده، مزه ي آن ترش و شيرين (ملس) ميشود و در مقايسه با سير تازه ي اوليه بوي بسيار كمتري هم خواهد داشت.
سيرسياه
خواص سيرخام سفيدسير خام به عنوان يك ماده ي غذايي سرشار از آنتي اكسيدان، آنتي بيوتيك ها و خاصيت آنتي ويروسي در دنيا شناخته مي شود. و مصرف مداوم و روزانه ي سير توسط تمام متخصصين طب سنتي در سراسر دنيا، توصيه شده است و شايد هيچ ماده ي غذايي ديگري تا به اين حد مصرفش توصيه نشده باشد.در طي فرآيند تبديل سير تازه به سيرسياه، آنتي اكسيدانهاي موجود در سير افزايش يافته و تركيبات اساسي و ناپايدار موجود در سير خام ،مانند آلين و آليناز كه مواد تشكيل دهنده ي آليسين هستند ،به موادي با خاصيت آنتي اكسيداني قوي از جمله اِس اَليل سيستين يا همان SAC كه از جمله آنتي اكسيدان هاي قوي مي باشد تبديل ميشوند. در اينجا بيشتر با سيرسياه آشنا ميشويم.
خواص سير سياه دكتر بيزاِس اَليل سيستينِ موجود در سير سياه در مقايسه با آليسين موجود در سير خام بسيار پايدارتر بوده و قابليت جذب بالاتري هم در دستگاه گوارش دارد كه ميتواند خاصيت آنتي اكسيداني آنزيمها را تقويت كرده و همچنين يك تصفيه كننده قوي راديكال آزاد هم به حساب مي آيد و ميتواند مانع از التهاب سيستم عصبي در بدن نيز بشود.
سيرسياه علاوه بر SAC داراي آمينو اسيدهاي ديگري مانند اس اليل مركپتوسيستين، پولي فنول، فلاونوئيد، تركيبات ليپيدي و تركيبات ارگانيك حاوي سولفور نيز ميباشد و باعث افزايش آنتي اكسيدانهايي مانند روي و سلنيوم نيز ميشود.
خواص سير سياه در مقاله هاي دانشگاهي بين الملليسيرسياه بسيار خوش طعم ميباشد و اصلا طعم آن به سير خام شباهت ندارد و طعم شيرين و قره قوروتي مطلوبي دارد.سيرسياه بسيار راحتتر هضم ميشود.به دليل آليسين كمي كه دارد گزينه بسيار مناسبي براي افراد گرم مزاج است.دليل اصلي بوي تند و زننده سيرخام وجود سولفور در آن است كه اين ماده در سير سياه به شدت اندك ميشود. پس دهان پس از خوردن آن بوي بد نميگيرد.در سير خام (سفيد) موادي وجود دارد كه مانع جذب كامل مواد مغذي موجود در سير مي شود اما وقتي كه سير تخمير شده و تبديل به سير سياه مي شود، مقدار مواد مغذي موجود در سير كه با زيست بدن سازگارترند بيشتر مي شود و همين موضوع منجر به افزايش جذب اين مواد مغذي در بدن مي شود. سيرسياه، پروتئين، فيبر و مواد معدني خاصي مانند زينك، پتاسيم، منيزيم، آهن، منگنز، فسفر و سلنيوم بيشتري نسبت به سيرخام( سفيد) دارد، كه همين موضوع باعث شده تا سير سياه نسبت به سير سفيد مغذي تر بوده و ارزش غذايي بالاتري داشته باشد.سير سياه در مقايسه با سير خام PH پايينتري دارد و كمي خاصيت اسيدي بيشتري دارد.سيرسياه بر چه بيماري هايي موثر است؟طبق تحقيقات علمي صورت گرفته بر روي سير سياه مشخص شده است كه مصرف سيرسياه ميتواند تاثيرات مثبت و قابل قبولي بر پيشگيري و درمان بيماريهاي مختلف داشته باشد. مانند:

 

 

فروشگاه پرشين خريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.